Aktywność fizyczna: jak znaleźć dobrą dla siebie?

Co do tego, że aktywność fizyczna jest niezbędna w celu zachowania zdrowia, nie trzeba przekonywać żadnej z nas. Aktywność fizyczna jest również okazją do poznania nowych ludzi i nawiązania bliższych z nimi relacji. Tylko jak znaleźć taką, która będzie nam sprawiała najwięcej przyjemności?

Podstawowe preferencje

Zanim znajdziemy taki rodzaj dyscypliny, który będzie dla nas idealny warto zastanowić się, który rodzaj przestrzeni preferujemy. Jeśli bardziej odpowiada nam aktywność na zewnątrz, eliminujemy sporty halowe, jeśli naszym żywiołem jest woda to wybór zawęża się jeszcze bardziej.

Potrzeby ciała

Potrzeby determinujące wybór aktywności fizycznej wynikają przede wszystkim z naszego stylu życia i ewentualnych problemów zdrowotnych. Osoby, które wykonują pracę siedzącą i cierpią z tego powodu na bóle w odcinku lędźwiowym kręgosłupa powinny zdecydować się na taką aktywność, która będzie skutecznie rozciągała plecy, a w dłuższej perspektywie eliminowała dolegliwości bólowe.

Potrzeby ducha

Na aktywność fizyczną warto spojrzeć także w kontekście naszych potrzeb rozwojowych. Wymienić tu można pragnienie poznania czegoś nowego, ukojenie nerwów i uzyskanie wewnętrznej równowagi. Mogą one zostać zaspokojone dzięki połączeniu ćwiczeń z medytacją i nauką. Przykładem jest yoga i tai-chi. Warto jednak nadmienić, że w tym przypadku trzeba znaleźć dobrego nauczyciela, nie tylko instruktora.

Możliwości finansowe

Wiele aktywności wymaga stosunkowo dużych nakładów finansowych. Dlatego rozważając, która aktywność będzie dobrą opcją, aspekt finansowy należy zawsze uwzględnić. W przypadku wątpliwości posiłkować się można opiniami znajomych. Przykładowo buty i odzież do biegania osiągają zawrotne ceny. Okazuje się jednak, że żeby biegać wcale nie trzeba kupić najdroższych butów. Wystarczą te za kilkadziesiąt złotych z dyskontu.

Najważniejszym kryterium wyboru aktywności sportowej jest to, co lubimy robić. Należy również uwzględnić stan zdrowia – dodatkowe kilogramy czy problemy z kręgosłupem wykluczają chociażby bieganie. Osiągnięcie wymarzonego umięśnionego brzuszka wymaga intensywnego stacjonarnego treningu. A wyszczuplenie sylwetki wspomogą treningi cardio. Wątpliwości co wybrać, pomogą rozwiązać filmiki instruktażowe dostępne w sieci. Ćwiczenia w pasję zamienić pomogą ich efekty i świetne samopoczucie po dobrze wykonanym treningu.